Jangan Lupa, klik le di sini, thanks!

FOLLOWERS

Monday, December 26, 2011

MASJID AL-AQSA YANG PALSU


Seperti kita ketahui, Masjid Al Aqsa adalah kiblat pertama Umat Islam. Di Masjid inilah Rasulullah S.A.W singgah dan solat sebelum naik ke Sidratul Muntaha dalam peristiwa Isra Mi'raj.

Masjid yang terletak di Jerusalem ini adalah Masjid pertama di Dunia.Dibina pertama kali oleh Nabi Adam a.s.Kemudian  dibangun kembali oleh Nabi Daud a.s, kemudian disambung oleh Nabi Sulaiman a.s. Akhirnya disempurnakan oleh Nabi Ibrahim a.s dimasa kenabiannya.

Pada tahun 587 SM, Masjid yang dibina oleh Nabi Sulaiman  a.s dihancurkan oleh Raja Babilonia.
Pada pada tahun 167 SM tempat Masjid  Al Aqsa itu kemudian dibangunkan dan  menjadi tempat ibadah orang Yahudi, dan tahun 70 SM bangunan itu dihmusnahkan kembali oleh orang Yahudi Jerusalem. Setelah itu tapak Masjid ini terbiar menjadi tempat sampah selama lebih dari 600 tahun.

Kemudian pada  tahun 637 Masehi,Khalifah Umar Bin Khatab berjaya menakluki kembali Jerusalem dan membina kembali Masjid ini.

Dan tahun 691 Masihi, Khalifah dari Bani Umayyah membina Masjid Al Sakrah atau disebut juga The Golden Dome Mosque (Masjid Kubah Emas) disebelah masjid Al Aqsa.

Tahun 1967 Masjid Al Aqsa berjaya ditakluk oleh  Israel lagi!
Orang Yahudi ratusan kali berusaha menghancurkan Masjid ini. Pada tahun yang sama orang Yahudi berjaya menghancurkan Mimbar Tua berusia 900 tahun yang dibinan Sultan Salahudin Al Ayubi yang juga pernah merebut kembali Jerusalem dimasa itu.

Hingga saat ini orang Yahudi terus berusaha untuk melenyapkan Masjid ini dan menggantinya dengan bangunan Yahudi. Tahukah saudaraku, ada berita mengggusarkan bahawa mereka sedang menggali bahagian bawah tanah masjid ini supaya masjid ini tenggelam secara perlahan-lahan Tetapi, Alhamdulillah, segala puji bagi Nya Yang Maha Perkasa dan Berkuasa, Allah Ta'ala masih melindungi Masjid ini dari tangan kotor Yahudi.

Namun saudaraku, tahukah....
Jika saat ini anak anak atau adik adik kita ditunjuk dua keping gambar masjid ini, lalu disuruh memilih, mana satukah Masjid Al Aqsa. Kemungkinan kita akan memilih Masjid yang berkubah Emas bukan  Masjid Kubah Hitam( iaitu masjid Al Aqsa yang sebenar).

Rupanya bukan kita sahaja beranggapan sedemikian, Sekarang lihatlah gambar yang terpampang di laman2 web @ media massa.
 

Saya mendapati banyak website dakwah yang memaparkan Masjid Al Sakhrah (Kubah Emas) ini sebagai Masjid Al Aqsa (cuba layari website dan google image masjid ini).

Muncul pertanyaan, kenapa?
Kenapa lagi kalau bukan taktik orang Yahudi yang berusaha mengalih perhatian umum dari masjid Al-Aqsa yang sebenar.Usaha mereka sangat kuat sehingga di kalangan Intelektual Muslim sendiri tidak tahu muslihat ini!

Kenapa saya menghebahkan hal ini?
Saudara seagamaku, apa yang terjadi jika Masjid Kubah Hitam (Al Aqso) ini dihancurkan mereka secara diam diam?

Akibatnya sangat dahsyat,kerana jika umat Islam mulai terbiasa memandang masjid yang berkubah emas tadi sebagai Masjid Al Aqsa... maka umat Islam akam diam saja saat masjid Al Aqsa yang asli itu dilenyapkan oleh orang yahudi. Karena Masjid "Al Aqsa" yang mereka ketahui itu masih berdiri teguh di tapaknya.

Padahal sekali lagi, yang berdiri itu bukan Al Aqso melainkan Masjid Al Sakhrah/Dom Of The Rock/ The Golden Dome Mosque/ Masjid Kubah Emas yang berdiri disebelah Al Aqso yang Asli.

Sama-sama kita war2kan tentang hal ini.

No comments:

Post a Comment