Jangan Lupa, klik le di sini, thanks!

FOLLOWERS

Saturday, December 17, 2011

ARIF ALFIAN ROSLI, HILANG DI DUBLIN, RUPA2NYA MELANGSUNGKAN PERKAHWINAN SEJENIS


SIAPA ARIF ALFIAN?
Merupakan ketua pengawas dan tokoh pelajar cemerlang Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Seksyen 5 Wangsa Maju pada 2001.Ariff Alfian (28 tahun) cemerlang dalam Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) mendapat tajaan pinjaman boleh ubah daripada Petronas untuk melanjutkan pengajian dalam bidang perubatan di United Kingdom (UK).

Ariff mengikuti pengajian praklinikal dari 2003-2005 seterusnya klinikal (2005-2008). Sehingga 2008 masih belum menamatkan pengajian dan perlu menyambung beberapa semester lagi.Malangnya Petronas enggan menambah tajaan 38,000 Euro (RM160,000) setahun pengajian akademik dan kos sara hidup .Ariff enggan menyambung pengajian di Malaysia kerana berazam hendak lulus dari UCD dan bermula daripada situ hubungan Ariff dan bapanya terjejas. Petronas pula menuntut lebih RM890,000 daripadanya sebagai penjamin pertama.
Pelajar yang bernama Ariff Alfian Rosli ini merupakan pelajar perubatan tajaan Petronas dan tidak dapat dihubungi oleh keluarga mereka selama 3 tahun. Menurut ayah Ariff Alfian Roslin, Rosli Haron, dia dan isteri telah 8 kali pergi ke Dublin untuk mencari anaknya. Dan hari ini misteri kehilangan Ariff telah terbongkar apabila dia didapati telah berkahwin dengan Jonathan, seorang lelaki warga Dublin.

ariff alfian rosli
Nampaknya apa yang ditakuti oleh ayah Ariff iaitu anaknya terlibat dengan pergaulan bebas menjadi kenyataan. Ini sangat mengecewakan dan pastinya memberikan impak kuat kepada ibu dan ayah Ariff. Untuk makluman, pihak Petronas telah pun menyaman ayah Ariff selaku penjamin pertama dengan menuntut kembali wang pengajian RM890,000 yang telah dilaburkan kepada Ariff.
ariff alfian rosli
Sama-sama kita doakan agar Ariff Alfian Rosli menyedari yang ramai rakyat Malaysia mengetahui berita perkahwinan sejenisnya dan mahukan dia kembali ke pangkal jalan. Kepada keluarga Ariff, harap anda bersabar dengan dugaan hebat ini. Harap-harap semuanya akan kembali seperti biasa. Amin.Doa senjata orang beriman.

Berikut adalah gambar2 Ariff yang segak berbaju melayu bertanjak bagai nak rak dengan Jonathan ketika mengangkat sumpah perkahwinan. Mungkin under Civil Partnership kat Ireland kot.


ariff alfian rosli 

Saya percaya Arif Alfian memang pelajar kategori cerdik kerana mendapat tajaan Petronas sebab bukan senang nak dapat kan. Bila difikir2 balik kenapa gejala Gay boleh menular di kalangan pelajar2 cerdik sedangkan mereka dikurniakan akal yang lebih baik untuk menilai baik buruknya sesuatu perkara tu.

Dan saya amat pasti si Arif ni bekas pelajar cemerlang dan pernah tinggal di asrama. Kementerian Pelajaran perlu berbuat sesuatu kerana saya percaya dan amat yakin gejala gay ini sudah menular dan semakin berleluasa di kalangan pelajar SBP/MRSM dan lain2. Ibu bapa yang anaknya berada di sekolah kategori tersebut tentu tidak akan menyangka sama sekali anak mereka akan terjebak dengan budaya Gay @ Lesbian.Anak yang kita nampak macho di rumah tapi rupa2nya di asrama berlainan pula karektornya.

Kementerian perlu buat kaji selidik dan siasatan tentang perkara ini dengan secepat mungkin bagi membenteras gejala Gay terus menular dan perlu mencari punca faktor gejala ini merebak di kalangan pelajar cerdik pandai. Ni lah susahnya kalau terlebih cerdik hingga menyusahkan ibu bapa dan orang lain.Ni yang kita bimbang, budaya exam oriented melahirkan pelajar2 sebegini. Inilah golongannya yang bila masuk ke alam pekerjaan akan mencambahkan rasuah kolar biru, penyelewengan dan lain2 lagi sebab mereka hanya cerdik tapi tipisnya iman di dada.Nau'zubillah....

Ibu bapa semakin bimbang untuk menghantar anak ke asrama penuh atau mana2 sekolah yg bagus2 kerana faktor ini. Bertindaklah dari sekarang, sebelum bertampah parah. Ibu bapa yang anaknya berada di asrama perlu lebih sensiif dengan perubahan tingkah laku anak dan kena selalu jadi spy, siasat apa yang anak kita layari di internet dan apa yang dilakukannya di bilik hingga tidak keluar seharian. 

Saya akan cuba kupas lagi isu ini dengan cuba mencari maklumat sebanyak mungkin dan yang pastinya marilah kita sama2 hapuskan han hindari warisan tingkah laku keji kaum Nabi Luth a.s ini.Kita sama2 ada anak yang suatu hari nanti pasti akan tinggal di asrama @ rumah sewa sewaktu melanjutkan pelajaran dan kita sama sekali tidak mahu perkara ini berlaku kepada anak yang telah kita didik dengan baik sejak kecil.  

Sama-samalah kita doakan agar Arif Alfian kembali ke pangkal jalan dan kepada ibu bapanya jangan putus asa dan berusahalah agar Arif kembali ke pangkuan keluarga dan yang paling utama kembali ke jalan yang benar dan diredhai Allah S.W.T, insyaallah.


No comments:

Post a Comment