Jangan Lupa, klik le di sini, thanks!

FOLLOWERS

Thursday, October 20, 2011

HARGA EMAS TENGAH MERUDUM...RUGI @ UNTUNG?

Harga Emas Jatuh Merundum Suatu Rahmat..

Hari ini harga emas jatuh merundum dipasaran antarabangsa. Kesan ini juga dirasai pada harga emas Public Gold dan juga harga Dinar Public Dinar. Inilah yang katakan dunia perniagaan ada untung dan ada rugi..Jika sentiasa untung saya rasa Riba..

Bagaimana pun bagi mereka yang telah memiliki emas public gold ini adakah anda terasa rugi atau tidak berbaloi membeli emas ?. Membeli dan memiliki emas ini, tidak sama seperti beli jual saham, walaupun harga emas jatuh nilainya..berat gram emas yang kita miliki itu langsung tak susut.

Oleh itu, satu langkah bijak pada masa harga emas jatuh adalah, kita gadaikan emas yang ada dalam simpanan kita tu, dan wang yang kita perolehi itu , kita beli lagi emas public gold ini. Secara tak langsung kita dah boleh tambah koleksi emas kita dengan banyak dan cepat.

Adakah anda berasa takut dan gentar emas akan turun nilai lagi ?.

Saya mempunyai keyakinan pada masa hadapan emas tetap akan naik dan bahkan akan naik lebih tinggi lagi. Jangan risau..pergi gadai emas kita tu di Ar Rahnu dan beli emas lagi ketika ia murah..ini.

Keyakinan saya bahawa harga emas akan naik lagi pada masa hadapan bukan angan - angan atau ramalan nujum pak belalang tapi adalah hasil pandangan lebih 76 orang pakar serta analisa emas di seluruh dunia sebagaimana yang di terbitkan dalam rencana ' Commodity Online'.

Adakah jangkaan 76 orang pakar ini satu kesilapan ?. Saya yakin ia pasti tidak..kerana bukan seorang yang menjangka begini tapi 76 orang pakar...Insya Allah kita akan lihat kelebihan emas ini pada tahun hadapan yang saya jangkaan akan naik kepada USD2,000.00 se oz..

Oleh itu bila harga emas telah melonjak semula, anda boleh jual emas untuk mendapat pulangan lumayan.

Tidakkah nanti anda akan meloncat kegembiraan bila harga emas mencecah USD2,000.00 nanti ?..
Untuk keterangan anda boleh baca disini

http://www.commodityonline.com/news/76-analysts-bet-Gold-to-reach-$2500-to-$15000!-30353-3-1.html
"Kita masing-masing sedang memegang kuali kecil didalam sebuah lombong emas.
Setiap kali melihat orang lain bersorak gembira, kita mula mencari dimana silapnya
kita sedangkan dalam masa yang sama kita masih berdiri tanpa berbuat apa-apa...." Eddie
Kredit : 
http://www.perniagaanemas.com

No comments:

Post a Comment